Regisztrációs adó
Regisztrációs adó 2025-2026 évre – a regisztrációs díjat a külföldről behozott, és Magyarországon forgalomba helyezett gépjárművek után kell fizetni. Az adó kötelezettje az a személy, aki a gépjármű forgalomba helyezését kezdeményezi.
A regisztrációs adó ügyintézésének első lépcsője a Nemzeti Közlekedési Hatóság, ahol megállapítják, hogy a gépjármű forgalomba helyezhető-e Magyarországon, elvégzik a gépjármű besorolását, illetve a műszaki és környezetvédelmi osztályba sorolási adatait, illetve a gépjármű első forgalomba helyezésének dátumát is rögzítik, a Jármű Műszaki Adatlapja nevű nyomtatványon. A vizsgálat költsége 30-50 ezer Ft között várható. A Közlekedési Hatóságtól kapott Műszaki Adatlappal lehet elmenni a második lépcsőfokot képező Vámhivatalhoz, ahol megtörténik a regisztrációs adó kiszabása, illetve megfizetése. Az adó mértékét befolyásolja a gépjármű üzemanyagfajtája, az első forgalomba helyezés dátuma, a hengerűrtartalom, és végül a környezetvédelmi besorolása. A regisztrációs adó mértéke ezek szerint a következő lehet:
Regisztrációs adó kalkulátor
Személyautó
Motorkerékpár
Számolja ki kötelező biztosításának díját is weboldalunkon, amit azonnal itt meg is köthet online! Segítségünkkel 12 biztosítói díjból tudja kibálasztani a legkedvezőbb kötelező biztosítást.
Regisztrációs adó – Regadó 2025 és 2026 évre
Azok után a személygépkocsik, motorkerékpárok valamint a lakóautók után kell regisztrációs díjat kell fizetni, amiket Magyarországon szeretnénk forgalomba helyeztetni és külföldről hozunk be. Függ az adó mértéke gépjármű a környezetvédelmi osztályba sorolásától, a műszaki tulajdonságaitól illetve az első forgalomba állításának időpontjától is. A regisztrációs adóról a 2003. évi CX. törvény rendelkezik. Ám a regisztrációs adómértéke csökken a gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam figyelembevételével.
A gépjármű behozatala után első lépésként – mielőtt a vámhivatal elé kerül a regadó megfizetéséhez – el kell vinni a Nemzeti Közlekedés. Itt megvizsgálják a gépjárművet és egy határozatot kiállítanak arról, hogy Magyarország területén forgalomba helyezhető illetve emellett még a környezetvédelmi besorolást is megállapítják. A vámhivatal csak a Közlekedés Hatóság műszaki adatlapjával szabja ki a regadót, majd ezután lehet rendszámot kiváltani az okmányirodában illetve a gépjárművet forgalomba helyezni.
Regisztrációs díj mértéke:
Az ügyintézés a Közlekedési Hatóságtól a vámhivatalon át az okmányirodáig a díja 30.000. – Ft.
Ha, csak a regisztrációs adó elintézésétől kímélik meg a vámhivatalban, úgy abban az esetben az irodai ügyintézési díja 6.000. – Ft.
EU-n kívülről hozott gépjármű
Az Európai Unión kívülről hozott gépjárművek esetében nem csak regisztrációs adót kell fizetni, hanem már vámot és emellett még ÁFA-t is. Így ebben az esetben is mindenképp szükséges a vásárláskor kiállított számla illetve a Közlekedés Felügyelet határozata. Ám az érdekesség az, hogy ha az ügyfél úgy szeretné, akkor a regisztrációs adót nem kötelező ekkor megfizetnie. Azonban így forgalomba még nem helyezhető a gépjármű. A gépjármű csak akkor lesz forgalomba helyezve, ha befizette az ügyfél a regisztrációs adót.
A regadóhoz szükséges okmányok:
külföldi számla, ha a jármű cégtől vásárolt
adás – vételi szerződés, mely kétnyelvű, az egyik magyar
külföldi forgalmi engedély
törzslap
jármű műszaki adatlap (magyarországi vizsgalap a Közlekedési Hatóságtól)
vámpapír (Európai Unión kívülről hozott autók esetében)
VPID szám a vámhivatal által kiadott azonosítószám, ami a regadóhoz elengedhetetlen
Szükséges okmányok cég esetében: cégkivonat, aláírási címpéldány, megbízás az iroda részére
Magánszemély esetében viszont szükség van a személyi igazolványra, a lakcím kártyára, az adóigazolvány, illetve a megbízásra, mely az iroda részére szükséges a rájuk bízott intézkedés céljából.

A regisztrációs adó megállapításához szükséges okmányok a következők: Külföldi számla, illetve adás-vételi szerződés, törzslap, külföldi forgalmi engedély, műszaki adatlap, VPID szám, illetve személyi okmányok.

Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Tedd fel díjmentesen független szakértőnknek!
Hozzászólások (19)
Pár héten belül szeretnék Ausztriából autót behozni, elméletileg sikerült mindennek utána járnom 1 kivétellel, ami pedig az ideiglenes rendszám... Meglévő műszakival, honosíttatnám az autót! Hogyan tudom lábon behozni, hiszen kint személyhez van kötve a rendszám amennyire tudom nem autóhoz, így a jelenlegi nyilván lekerül róla... Kint kell intézni hozzá ideigleneset, amivel behozhatom és használhatom az átírás lezárulásáig vagy még itthon van erre valami procedúra?
Köszönettel:
Annamária
Lakoaturoa vonatkozoan lenne par kerdesem.
Ausztriabol vagy Nemetorszagbol szeretnek behozni egy 1995os 1.9 TDI s lakoautot. Erre a szemelyautos kalkulatorban kiszamitott regisztracios ado fizetendo?
Ugyancsak ilyen lakoauton, ha lejart a kulfoldi muszaki vagy 1-2 honapon bellul lejar, akkor lehet itthon muszakiztatassal egyutt regisztralni? vagy kotelezo hogy a kulfoldi muszakija legyen legalabb 6 honapig ervenyes?
2016-bán költöztem vissza Kanadàbol ès honosítottam magam. Èn akkor hoztam egy 1992 VW MK1 Cabriot magammal. Amit most szeretnèk honositani. 1800c3.benzin. Ezt nem tartottam fontosnak akkor mert el voltunk foglalva az èpitkezèssel a hàzon. Màr be adtam a kèrelmet a szàrmazàs ellenörzèsre 2020/05.29 . Ès most szeretnèm a műszaki vizsgàt megcsinàlni a kocsin, de sajnos itt problèmàkba ütközők, mert 1) a gèpkocsi nagyon öreg. 2) bizonyítsa be hogy èn vissza költöztem. 3) A Nemzeti Közlekedèsi Hatosàg nem akarjàk elfogadni a NAV hatàrozatot az auto adomentessègèröl ès hogy az autót nem tudom műszaki vizsgàsztatni mivel 1)túl öreg, 2) ès èn hat honapnàl tovàbb vàrtam mind ezek intèzèsèvel.
Èn ugy làtom minden hol csak zsàk utcàba tesznek engem ezzel az autóval, Elnèzèst kèrek a nem tökèletes fogalmazàsomèrt de 43 èvet Kanadàban èltem, ès most jol jönne ha valaki valami biztatot tudna mondani nekem ebben az ügyemben.
Előre is köszönöm
Jozsef
Amennyiben Angliából hozok haza autót úgy, hogy az már Angliában is a nevemen van, minden papírja érvényes, friss műszaki vizsgával rendelkezik (angol), akkor itthon mi a teendőm vele? Nem kintről vásárolom, hanem hazahozom. Nem szeretném átíratni, hiszen a nevemen van. Csak simán szeretném itthon használni.
Amennyiben saját nevemen lévő autót mégis honosítani kell, milyen költségekre számítsak?
Előre is köszönöm
Üdvözlöm! Érdeklődni szeretnék, hogy TK gépkocsi helyett vásárolt gépjámű regisztrációs adóját is kifizeti a biztosító, mint jogos kár?
érdeklődni szeretnék, hogy kb. mennyi idő alatt szabják ki és küldik ki a regisztrációs adóról szóló határozatot?
Köszönöm,
Ez is érdekelhet
Gépjármű honosítás – Külföldről behozott autó honosítása
A külföldről behozott gépjárművek hazai forgalomba történő helyezése egy viszonylag költséges, bonyolult és nehézkes adminisztrációval járó folyamat Nem elég csak rátalálni a kívánt járműre, amely fizikailag akár több száz kilométerre található tőlünk, így a további lépések megtétele előtt érdemes felderíteni az autó futásteljesítményét, kártörténet, amelyben az ECDH lehet segítségünkre...
Új rendszám igénylése átíráskor
Választásunk szerint a rendszámtábla lehet egyedileg előállított (jelenlegi ára: 435000-Ft), egyénileg kiválasztott (jelenlegi ára: 112450-Ft), vagy sorozatban előállított (jelenlegi ára 1 pár: 8500-Ft, míg 1 db: 5500-Ft), többségében a három betű és három szám kombinációból álló, de ezt a felosztást hamarosan felválja a két betű – két betű – három szám felosztású, európai uniós csillag szimbólumot is és magyar címert is tartalmazó, új típusú rendszámtábla...
Az elektromos autók fajtái
Hibrid autók: Olyan hagyományos belsőégésű, benzinnel vagy gázolajjal hajtott gépjárművekről beszélünk, amely kisebb akkumulátorral és elektromotorral szereltek, azonban külső forrásból nem tölthető jármű Az akku visszatáplálását -külső forrás hiányában- az autó mozgásával járó regeneratív (fékezéskor, lejtőn való guruláskor keletkező) energiai automatikusan végzi A hibrid autók között érdemes megkülönböztetni a mild hibrid (MHEV) és a hibrid (HEV) technológiát A mild...